خبرنگاران قدردانی لبنان از یاری های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، تهران-خبرنگاران- وزیران امور خارجه، بهداشت و خدمات عمومی لبنان از یاری پزشکی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کردند.

خبرنگاران قدردانی لبنان از یاری های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری المنار لبنان، حمد حسن، وزیر بهداشت این کشور در رابطه با اهمیت این کمک های پزشکی که شامل 15 دستگاه تنفس مصنوعی و شمار زیادی تست تشخیص کرونا است، گفت: این پیغام جمهوری اسلامی ایران، پیغام محبت، دوستی و برادری است.

وی اضافه نمود: در وزارت بهداشت لبنان بسیار کوشش کردیم تا به وسیله شرکای اروپایی و سازمان های بین المللی بتوانیم به اینگونه تجهیزاتی دست پیدا کنیم که ایران ارسال نموده است، اما پس از کوشش بسیار چند روز پیش توانستیم تنها تعدادی از این دستگاه ها را بدست آوریم.

وزیر بهداشت لبنان گفت: درست زمانی که جمهوری اسلامی ایران خود با یک دست با ویروس کرونا مبارزه می نماید، با دست دیگر که دست محبت و بخشش است، به دیگر کشورها کمک می رساند.

حسن گفت: به همین خاطر از طرق دولت و مردم و تمام گروهای لبنان به خاطر این بخشش و کمک پزشکی ایران از این کشور کمال تشکر و قدردانی و برای برادرانم در جمهوری اسلامی ایران آرزوی سلامتی و تندرستی و استمرار توسعه تکنولوژی را دارم که با وجود تحریم ها علیه این کشور ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه های تنفسی دارای استانداردهای بین المللی هستند و کیفیت این اقلام پزشکی مشابه کیفیت کالای فراوریی بیشتر کشورهای اروپایی است.

وزیر بهداشت عمومی لبنان اضافه نمود: همانگونه که خاطرنشان کردم، اهمیت ارسال این اقلام پزشکی به این خاطر است که در این زمان حساس که لبنان به این اقلام بیشترین احتیاج را دارد، این اقلام به دست ما رسیده است.

وی خطاب به سفیر ایران در بیروت هم گفت که از شما جناب سفیر، ملت ایران و جمهوری اسلامی کمال تشکر را دارم.

محمد جلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اضافه نمود: این کمک های بشرمحبت آمیز در راستای روابط محبت آمیز میان دو کشور است.

فیروزنیا توضیح داد: همانگونه که می دانید، این دستگاه ها از مهم ترین تجهیزاتی است که برای مبارزه با کرونا و حفظ جان انسان ها استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: در بعضی از کارخانجات در ایران آغاز به ساخت این دستگاه ها کردیم و چندی پیش فراوری این گونه دستگاه ها در این رجحان گرفت و به مرحله صادرات به خارج از کشور رسیدیم.

سفیر لبنان در بیروت با بیان این که کیت تشخیص کرونا ساخت ایران است، اضافه نمود: این کمک ها گواه بر بسکمک از مسائل است که از مهم ترین آن می توان به حمایت ملت ایران و جمهوری اسلامی از مردم و دولت لبنان در مقابله با کرونا و دیگر مسائل اشاره نمود.

وی همچنین برای توسعه روابط و همکاری با دولت دوست لبنان در تمامی زمینه های بهداشت و درمانی ابراز امیدواری کرد.

وزیر امورخارجه لبنان نیز گفت بار دیگر تشکر و قدردانی خود را از جممهوری اسلامی و ملت دوست ایران به خاطر این کمک بسیار مهم را خاطرنشان کرد و اضافه نمود:این کمک ها نشانه دوستی و همکاری موجود میان دو ملت ایران و لبنان است.

میشل بخار وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل نیز خطاب به ایرانی ها اضافه نمود: هدیه شما بیانگر احساس محبت، برادری و یک اقدام والای انسانی است و برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی دارم.

شامگاه دوشنبه هواپیمای ایرانی حامل کمک های پزشکی وارد فرودگاه بین المللی بیروت شد که شامل 15 دستگاه تنفس مصنوعی، 5000 کیت تشخیصی، 4000 ماسک ان 95، 2000 دستکش، 2000 بسته ماسک معمولی، یک تن مواد ضدعفونی کننده و دیگر تجهیزات پزشکی بوده است.

براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان، تا به امروز 740 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 25 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قدردانی لبنان از یاری های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قدردانی لبنان از یاری های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید