حقوق 99 بازنشستگان از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر نباشد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی خرم آباد تاکید دارد که مستمری بگیران تامین اجتماعی چشم انتظار اتفاقاتی هستند که قدرت خرید آنها را حداقل در سطح سال های گذشته حفظ کند.

حقوق 99 بازنشستگان از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر نباشد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، محمد حسن موسیوند، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سه ماه از سال را وقت کشی کرد تا در نهایت با الزام مصوبه شورای عالی کار و نظر وزیر کار حداقل مستمری را به نزدیک 2 میلیون و 800 هزار تومان برساند اما این به هیچ وجه کافی نیست، گفت: هر اتفاقی که بخواهد برای مستمری بیفتد باید در سال 99 کف، به 2 میلیون و 800 هزار تومان برسد. این تنها اتفاق قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه البته مستمری بگیران تامین اجتماعی چشم انتظار اتفاقاتی هستند که قدرت خرید آنها را حداقل در سطح سال های گذشته حفظ کند، گفت: به این منظور باید قیمت سبد معاش سال 99، یعنی 4 میلیون و 940 هزار تومان را مبنای کف مستمری ها در سال 99، قرار دهند که البته با حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، 2 میلیون و 140 هزار تومان فاصله دارد اما باید توجه داشت که 2 میلیون و 800 هزار تومان تنها کف حقوق کشوری و لشگری هاست و میانه بگیران این صندوق ها تا حدود 4 تا 5 میلیون تومان را به عنوان حقوق در سال 99 دریافت می کنند.

موسیوند افزود: الگوهای پیروز رفاه هیچگاه قابل تقلیل نیستند اما در ایران به راحتی آنها را تقلیل می دهیم و کم ارزش می کنیم؛ آنهم به پشتوانه کافی نبودن بودجه؛ در حالی که یکی از حوزه های واجد ارزش برای سرمایه گذاری دولت و سازمان های بازنشستگی، رفاه است. حال از سازمان تامین اجتماعی می خواهیم با انگیزه ایجاد تحرک موثر در حوزه رفاه، برای ترمیم شایسته قدرت خرید مستمری بگیران آستین بالا بزند تا با این انگیزه، تحرک در بخش مالی و سرمایه گذاری خود را افزایش دهد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی خرم آباد ، در پایان گفت: از اینکه وزیر کار تلاش می کند مستمری حداقل بگیران تامین اجتماعی را به کف حقوق بازنشستگان کشوری لشگری نزدیک کند، تشکر می کنیم اما کارگران بازنشسته نباید در سال 99کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان، دریافت کنند و حقوق آنها باید به میانه بگیران سایر صندوق ها برسد.

منبع: اقتصادنیوز

به "حقوق 99 بازنشستگان از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق 99 بازنشستگان از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید