ادامه کارشکنی ترامپ برای پذیرش مهاجران و پناهجویان خارجی

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، دولت ترامپ روز دوشنبه قانون جدیدی را برای تشدید محدودیت ورود مهاجران و پناهجویان خارجی به آمریکا معرفی نموده است.

ادامه کارشکنی ترامپ برای پذیرش مهاجران و پناهجویان خارجی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک به نقل از رویترز، دولت ترامپ با اعلام یک قانون جدید کلیه مهاجران و پناهجویان خارجی را که قصد پناهندگی در ایالات متحده دارند، ملزم نموده است تا پیش از اعطای درخواست پناهندگی در آمریکا، در یک کشور ثالث به دنبال پناهندگی باشند.

بر اساس این گزارش، وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی اعلام نموده اند که کلیه مهاجران و پناهجویانی که به وسیله یک کشور ثالث قصد عزیمت به سوی مرزهای جنوبی این کشور را دارند، باید در ابتدا در همین کشورهای ثالث به دنبال پناهندگی باشند.

در این بیانیه آمده است: این قانون مانع جدیدی را برای مهاجران ایجاد خواهد نمود و موجب اعمال محدودیت های بیشتر برای مهاجران و پناهجویان خارجی خواهد شد.

این در شرایطی است که اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا این قانون جدید را کاملا غیرقانونی ارزیابی نموده و وعده داده است که علیه دولت آمریکا در مجامع قضایی شکایت خواهد نمود.

آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز اعلام نموده است که عمیقا نگران قانون جدید مهاجرتی دولت آمریکا است. سازمان ملل هشدار داده است که خانواده های آسیب پذیر به شدت در معرض خطر قرار دارند.

قانون جدید دولت ترامپ فشار زیادی را بر مکزیک و گواتمالا وارد خواهد نمود تا پناهجویان و مهاجران خارجی را پیش از عزیمت به سوی مرز آمریکا پذیرش نمایند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این باره گفت: دولت ترامپ فراتر از اختیارات قانونی خود عمل نموده و در واقع قانون را نقض نموده است.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور آمریکا در حال از بین بردن زندگی ها و ضربه زدن به ارزش های ما است. او میخواهد زندگی پناهجویان و مهاجران در آمریکا را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه کارشکنی ترامپ برای پذیرش مهاجران و پناهجویان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه کارشکنی ترامپ برای پذیرش مهاجران و پناهجویان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید