ادعای جدید آمریکا علیه چین برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحات

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، نماینده ویژه آمریکا در امور کنترل تسلیحات مدعی شده پکن وظیفه دارد برای جایگزین کردن پیمان استارت جدید به مسکو و واشنگتن بپیوندد.

ادعای جدید آمریکا علیه چین برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحات

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، مارشال بلینگزلی، نماینده ویژه آمریکا در امور کنترل تسلیحات امروز (سه شنبه) بعد از برگزاری مذاکرات با روسیه در وین، پکن را به شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای ملزم کرد.

بلینگزلی در جمع وبلاگ فیسی بوک ادعا کرد: آنها (چین) یک وظیفه دارند تا با حسن نیت با ما و روس ها مذاکره نمایند.

وی همچنین مدعی شد که چین نه تنها جلوی آمریکا و روسیه بلکه در مقابل تمام جهان ایستادگی نموده است.

نماینده ویژه آمریکا در وین گفت دور دیگری از مذاکرات می تواند در اواخر ماه جولای برگزار گردد.

وی با غیر محتمل ندانستن تمدید توافق دوجانبه بین واشنگتن و روسیه مدعی شد که این مذاکرات نیز می تواند بار دیگر به واشنگتن و مسکو محدود گردد.

وی گفت: فدراسیون روسیه با تقاضای من برای فشار بر چین به منظور پیوستن (این کشور) به عنوان یک طرف مسئول به این مذاکرات، موافقت نکرد. اما آنها همچنین مخالف پیوستن چین (به این مذاکرات) نیستند.

وی همچنین اضافه کرد که امیدوار است فشار های بین المللی بیشتری بر پکن در این زمینه وارد گردد.

روز گذشته (دوشنبه)، هیئت نمایندگانی از روسیه و آمریکا در وین برای مذاکرات در مورد پیمان استارت جدید، با یکدیگر ملاقات کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد، اجازه دارند حداکثر 1550 کلاهک هسته ای را داشته باشند؛ که این تعداد حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال 2002 است.

وزارت خارجه آمریکا گفته بود که این کشور یک دعوت نامه بدون محدودیت زمانی را برای جمهوری خلق چین به منظور پیوستن این کشور به این مذاکرات ارائه نموده و احتیاج این سه کشور به دنبال کردن مذاکرات کنترل تسلیحات با حسن نیت توسط این سه کشور را به روشنی بیان نموده است.

دونالد ترامپ نیز پیش از این بارها از چین خواسته است که به مذاکرات آمریکا و روسیه در مورد توافق کنترل تسلیحات اتمیِ جایگزین پیمان استارت جدید بپیوندد اما دولت چین نپذیرفته است.

طبق تخمین هایی در حال حاضر اندوخته چین 320 کلاهک هسته ای است که این تعداد، کمتر از یک بیستم زرادخانه های هسته ای روسیه و آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه چین اوایل ماه ژوئن گفت: زمان برای چین به منظور مشارکت در مذاکرات خلع سلاح اتمی هنوز مساعد نیست.

مقام های دولت ترامپ گفته اند آنها توافقنامه گسترده تری می خواهند تا سلاح های غیراستراتژیک را نیز پوشش دهد و حتی راستی آزمایی دقیقی داشته باشد و همچنین چینی ها نیز در آن مشارکت نمایند. چنین تغییراتی اگر سال ها طول نکشد، ماه ها زمان احتیاج دارد.

پیمان استارت جدید در سال 2010 توسط دیمیتری مدودوف رئیس جمهور وقت روسیه و باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه 2021 منقضی می گردد و تا به امروز واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ادعای جدید آمریکا علیه چین برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید آمریکا علیه چین برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید