گل فوق العاده ای که در فینال جام در جام فوتبال اروپا زده شد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، نعیم توانست یک گل فوق العاده در دیدار رئال ساراگوسا و آرسنال در فینال جام در جام اروپا به ثمر برساند و قهرمانی را برای تیمش به ارمغان آورد.

گل فوق العاده ای که در فینال جام در جام فوتبال اروپا زده شد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، رئال ساراگوسا هرگز فاتح لالیگا نشده است اما در بعضی از رقابت ها بهترین سطح خود را به نمایش گذاشته است. این تیم 6 بار فاتح کوپا دل ری شد و توانست یک بار جام فریاس را بالای سر ببرد. همچنین یک جام در جام را به خود اختصاص داد که پر ارزشترین جام ویترینش است. ساراگوسا جزو تیم های قدرتمند محسوب نمی شد اما در بعضی سال ها تیم شاد و تهاجمی بود که می توانست هر قدرتی را کنار بزند. به همین خاطر لقب هایی همچون پنج فوق العاده و ساراگوایوس (به خاطر دو بازیکن برتر اروگوئه ای اش به نام آروئا و دیارته) داشت. بین هاکر، بارباس، سنیور، والدانو و آماریا از ستارگان این تیم بودند که از سرمربی بزرگی به نام ویتکور فرناندس بهره می بردند. با این سرمربی ساراگوسا توانست جام در جام اروپا 95-1994 را فتح کند. تیم اسپانیایی با پیروزی برابر سلتاویگو در فینال کوپا دل ری به این رقابت ها راه یافته بود.

ساراگوسا تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشت و توانست در دو دور نخست حذفی تیم های گلوریا بیستریتا و تارتان پرسوف را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی فاینورد را پیش رو داشت و توانست شکست یک بر صفر را با پیروزی 2 بر صفر جبران کند. نماینده اسپانیا در نیمه نهایی برابر چلسی نهاده شد. این تیم در خانه با سه گل پیروز شد اما در بازی برگشت 3 بر یک باخت. با این حال راهی دیدار نهایی شد. ساراگوسا برای تکمیل رویایش باید در پارک دِ پرنس برابر آرسنال قرار می گرفت.

فرناندس در آن روز تیمش را با ترکیب سدرون، بلوسه، کاسرس، آگوادو، سولانا، نعیم، آراگون، پویت، پاردسا، اسنایدر و ایگرا به میدان فرستاد. پارک دِ پرنس پر از تماشاگر بود و هزاران طرفدار دو تیم فینالیست در آنجا حضور داشتند. بازی ریتم داشت و پر شور بود. نیمه اول بدون گل به سرانجام رسید. در دقیقه 68 اسنایدر در یک حرکت فوق العاده و با شوتی از فاصله 25 متری دروازه دیوید سیمن را باز کرد. با این حال بازی خوب پارلور در دقیقه 76 توپ را به مرسون رساند و هارتسون بازی را مساوی کرد. سانخوان به جای ایگرا وارد زمین شد تا تیم تازه نفس گردد. در 90 دقیقه دیگر گلی به ثمر نرسید. بازی در وقت های اضافه دنبال شد و در وقت نخست گلی رد و بدل نشد. در وقت دوم همه چیز برابر بود و به نظر می رسید قهرمان در ضربات پنالتی معین گردد. نعیم (محمد علی عمار) در دقیقه آخر توپ را در اختیار گرفت و از گوش راست از فاصله 40 متری به آن ضربه زد. او یک لحظه از ذهنش عبور کرد که در سئوتا (جایی که فوتبال را آغاز کرد) دو گل به وسیله شوت بلند که کات خاصی می گرفت به ثمر رسانده است. بازیکن اسپانیایی در یک لحظه تصمیم گرفت و به انجام رساند. او با تمام وجودش به توپ ضربه زد، توپ پرواز کرد، چرخید و دقیقاً پشت دستان سیمن درون دروازه فرو افتاد. شاید می توان آن را بهترین گل به ثمر رسیده در یک فینال اروپایی دانست.

نعیم در تیم های پایه بارسلونا رشد کرد و بهترین بازیکن مدرسه محسوب می شد. گلش به یک کابوس برای سیمن تبدیل شد. این گل در زندگی اش برجسته شد تا جایی که عادت داشت بگوید روزی نیست که حداقل یک بار این گل را توصیف نکنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گل فوق العاده ای که در فینال جام در جام فوتبال اروپا زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل فوق العاده ای که در فینال جام در جام فوتبال اروپا زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید