هشتم اسفند، سالروز درگذشت استاد موسیقی ایران، غلامحسین بنان

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، غلامحسین بنان، زادهٔ اردیبهشت 1290 تهران - خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی بود. سالروز درگذشت خبرنگاران موسیقی ایران، غلامحسین بنان در تاریخ 8 اسفند 1364 می باشد.

هشتم اسفند، سالروز درگذشت استاد موسیقی ایران، غلامحسین بنان

علت مرگ غلامحسین بنان

غلامحسین بنان در ساعت 6:45 غروب8 اسفندماه 1364، پس از اذان مغرب در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت و بر خلاف وصیتشکه مایل بود در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شود، در دهم اسفند، در امام زاده طاهرکرج به خاک سپرده شد. او مدت ها از بیماری دستگاه گوارش و افسردگی رنج می برد

در پی این رویداد، مرکز سرود وآهنگ های انقلابی وزارت ارشاد، هنرستان سرود و آهنگهای انقلابی، دانشکده هنرهای زیبایدانشگاه تهران، بیمارستان ایرانمهر و از هنرمندان، محمدرضا شجریان، کاوه دیلمی، هنگامهاخوان، شهرام ناظری، ابوالحسن ورزی، کامکار، تورج نگهبان، جمشید مشایخی، عماد رام وبسیاری دیگر از هنرمندان و دوستان و یاران وی پیام های تسلیتی به طور جداگانه صادرکردند.

از سال 1364 یعنی زمان فوت وی تاسال 1389 سنگ قبر بنان تعویض نگردید، سال 1389 به دلیل پاره ای از تغییرات در امام زادهطاهر کرج و هم سطح سازی قبور و تعویض همه سنگ قبرهای نزدیک صحن، سنگ قبر بنان نیز تعویضگردید و به شکل کنونی درآمد.

منبع: setare.com

به "هشتم اسفند، سالروز درگذشت استاد موسیقی ایران، غلامحسین بنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتم اسفند، سالروز درگذشت استاد موسیقی ایران، غلامحسین بنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید