مایکروسافت یک میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک به نقل از تلگراف، مایکروسافت میخواهد یک میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند که الون ماسک آن را تاسیس نموده است.

مایکروسافت یک میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد

این شرکت که Open AI نام دارد، قرار است با استفاده از سرویس ابر مایکروسافت به نام Azure نرم افزار هوش مصنوعی را آموزش می دهد. این شرکت ها قصد دارند به طور مشترک فناوری ابررایانش را توسعه دهند.

کارشناسان معتقدند مایکروسافت احتمالاً در تجاری سازی محصول Open AI شریک خواهد بود. در حقیقت این شرکت میخواهد نوعی هوش مصنوعی عمومی توسعه دهد. چنین سیستمی شبیه مغز انسان است و می تواند فعالیت های مختلفی انجام دهد.

این در حالی است که هم اکنون سیستم های هوش مصنوعی فقط می توانند یک فعالیت را انجام دهند. بنابراین توسعه هوش مصنوعی عمومی قابلیت های خارق العاده ای خواهد داشت اما بسیاری کارشناسان معتقدند توسعه چنین سیستمی ممکن است چند دهه طول بکشد.

الون ماسک در سال 2015 میلادی با همکاری سام آلتمن (یکی از سرمایه گذاران سیلیکون ولی) این شرکت را تاسیس کرد. البته اکنون ماسک از این شرکت کناره گرفته و آلتمن آن را رهبری می نماید. این شرکت تاکنون موفقیت هایی به دست آورده است مانند توسعه هوش مصنوعی که توانست در بازه رایانه ای Dota2 بر رقیب انسانی خود پیروز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مایکروسافت یک میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت یک میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید