تشکیل جلسه اضطراری کارگروه سلامت با موضوع کرونا در چهارمحال وبختیاری

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تشکیل جلسه اضطراری کمیته بهداشت کارگروه سلامت در بلایا و بحران با موضوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی میزان آمادگی مراکز درمانی استان بود.

تشکیل جلسه اضطراری کارگروه سلامت با موضوع کرونا در چهارمحال وبختیاری

سید راشد جزایری شامگاه گذشته یکم اسفندماه در جلسه اضطراری کمیته بهداشت کارگروه سلامت در بلایا و بحران با موضوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأئید ابتلای 2 نفر از هموطنان به ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: این جلسه به منظور بررسی میزان آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان های استان تشکیل شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاریخچه و اپیدمی ویروس کرونا، شباهت های آن به سایر بیماری های حاد تنفسی و اقدامات اجرا شده برای کنترل این بیماری در سطح جهانی و ملی باید با اطلاع رسانی صحیح برای اعضای کارگروه سلامت مطرح شود، دستگاه های مرتبط باید با همکاری بین بخشی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: رعایت بهداشت فردی، شست و شوی صحیح دست ها، خودداری از دست دادن و دیده بوسی با افراد مبتلا به بیماری تنفسی، عدم حضور در اماکن تجمعی در صورت ابتلا شدن به بیماری حاد تنفسی از نکات بسیار مهم در پیشگیری از ویروس کرونا است.

جزایری یادآور شد: در آینده جلسات هماهنگی با حضور مقامات ارشد چهارمحال و بختیاری، مدیران دستگاه های اجرایی و عضو ستاد بحران تشکیل و تمهیدات لازم برای مقابله با بحران انجام می شود.

همچنین علی درخشان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جلسه اظهار کرد: نکات بهداشتی و اخبار حوزه سلامت به ویژه توصیه های آموزشی با رویکرد پیشگیری از ویروس کرونا و کنترل آن به طور منظم از طریق زیر نویس در برنامه های پر مخاطب صدا و سیمای مرکز استان، جراید و رسانه ها منعکس و با بکارگیری ظرفیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نکات لازم در اختیار تمامی اقشار قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشکیل جلسه اضطراری کارگروه سلامت با موضوع کرونا در چهارمحال وبختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل جلسه اضطراری کارگروه سلامت با موضوع کرونا در چهارمحال وبختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید