هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فرایند شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مایک رایان مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت نسبت به اوج دریافت دوباره کرونا در مناطقی که با فرایند نزولی شیوع روبرو هستند، هشدار داد و برداشتن پیش از موعد محدودیت های وضع شده را در این فرایند دخیل دانست.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فرایند شیوع کرونا

به گزارش ایرنا خبرگزاری رویترز روز سه شنبه، در گزارشی با عنوان سازمان دنیای بهداشت نسبت به موج دوم کرونا در مناطقی که با کاهش شیوع روبرو هستند هشدار داد اضافه کرد: سازمان دنیای بهداشت روز دوشنبه اعلام نمود که در کشورهایی که ابتلا به کرونا رو به کاهش است هنوز هم با خطر موج دوم قریب الوقوع روبرو هستند.

مایک رایان مدیر امور اضطراری سازمان دنیای بهداشت در گفت و گویی آنلاین، با بیان اینکه دنیا هنوز در میانه موج نخست شیوع ویروس کرونا واقع شده است، اظهار داشت: در حالی که موارد ابتلا در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، گسترش کووید-19 همچنان در آمریکای مرکزی و جنوبی، آسیای جنوبی و آفریقا رو به افزایش است.

رایان اضافه کرد: همه گیری ها اغلب به صورت رفت و برگشت هستند و این بدان معنی است که گسترش کرونا که در بعضی مناطق فروکش نموده، ممکن است دوباره اوج بگیرد. همچنین این احتمال وجود دارد که اگر اقدامات لازم که برای توقف موج نخست در پیش گرفته شده بود، زودتر از موعد برداشته گردد، سرعت ابتلا بیش از گذشته می گردد.

وی ادامه داد: هنگامی که ما از موج دوم صحبت می کنیم، معمولا منظورمان این است که پس از فروکش کردن موج اول، باید چند ماه بعدتر شاهد دوره بازگشت دوباره بیماری باشیم. ما همچنین باید از این واقعیت مطلع باشیم که این بیماری در هر زمانی می تواند دوباره اوج بگیرد. ما نمی توانیم فرض را بر این بگیریم که تنها به این دلیل که موارد ابتلا رو به کاهش است، فرایند گسترش بیماری رو به افول است و ما چندین ماه فرصت داریم تا برای موج دوم آماده شویم. خیر ما ممکن است در حین همین موج با اوجی دوباره روبرو شویم.

رایان تاکید نمود: کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی باید اقدامات بهداشتی و اجتماعی عمومی، نظارتی، آزمایشی و یک راهبرد جامع را به کار بگیرند تا اطمینان حاصل گردد که ما در جهت فرایند کاهش بیماری قرار گرفته ایم و خبری از اوج دریافت دوباره بیماری نخواهد بود.

بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا در هفته های اخیر اقداماتی را برای برطرف محدودیت های وضع شده ناشی از شیوع کرونا انجام داده اند؛ اقداماتی که هرچند مانع شیوع این بیماری شده اما ضربه سنگینی به اقتصاد کشورها وارد نموده است.

براساس آخرین آمار رسیده، تا به امروز بیش از 5 میلیون و 588 هزار نفر در سراسر دنیا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 347 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فرایند شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره فرایند شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید