معاون وزیر خارجه روسیه: تنها تهران و مسکو حق حضور نظامی در سوریه را دارند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از هجوم ترکیه به اراضی سوریه توضیح داد که تنها ایران و روسیه حق حضور نظامی در سوریه را دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه: تنها تهران و مسکو حق حضور نظامی در سوریه را دارند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، به نقل از نیویورک تایمز، اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با اشاره به اینکه تهاجم ترکیه باعث نقص تمایمت ارضی سوریه شده است، خاطرنشان کرد که تنها ایران و روسیه مجاز به حضور نظامی در سوریه هستند.

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه موسوم به چشمه صلح به منطقه کردستان سوریه، موسوم به روژاوا دارد که در در روز 9 اکتبر 2019 شروع گشت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره حمله ترکیه به شمال سوریه که منجر به کشته و آواره شدن تعدادی از غیر نظامیان از جمله افراد کرد در آن منطقه شده است، گفت: ما مواضع خود را در این مسئله خاطرنشان کردیم و پیگیر این هستیم که مواضع ما در این زمینه محقق گردد. ما راهکار مسائل در منطقه را لشکرکشی نمی دانیم. تاکید داریم که باید اختلافات از راه مسالمت آمیز حل گردد. ما دولت های ترکیه و سوریه را تشویق کردیم که با یکدیگر نشست داشته باشند.

موسوی به توافق آدانا (توافق ترکیه و سوریه) اشاره نمود و گفت: ما فکر می کنیم توجه به این توافق یکی از راهکارهای مهم برای حل مسائل پیش آمده است.

وی ادامه داد: ما بر این، تاکید داریم که باید به حاکمیت ارضی و ملی سوریه احترام گذاشته گردد و اگر اختلافی وجود دارد به وسیله مکانیزم های مشخصی که هست حل و فصل گردد که یکی از مکانیزم های مهم در این زمینه توافق آدانا است که چندی سال پیش میان دو کشور ترکیه و سوریه به امضا رسیده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان این که ایران اعلام آمادگی نموده که در راستای نزدیک کردن دیدگاه های دو کشور ایران و سوریه کوشش و حرکت کند، گفت: در چارچوب کوشش های ایران در ارتباط با این موضوع شاهد رایزنی های تلفنی وزیر امور خارجه ایران با همتایان سوریه ای، ترکیه ای، روسی و عراقی بوده ایم. این رایزنی ها ادامه دارد و امیدواریم که این کوشش ها منجر به راهکاری جهت ایجاد ثبات در آن منطقه گردد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه شنبه) پیش از ترک کشورش برای سفر به روسیه از مخالفت ایران با عملیات نظامی ترکیه در سوریه ابراز نارضایتی کرد. وی در این خصوص گفت: درحالیکه انتظار می رفت ایران از عملیات چشمه صلح حمایت کند اما برخلاف آن، ایران موضعی مخالف اتخاذ نموده است.

اردوغان ادامه داد: ترکیه زمانی از موضوع برنامه هسته ای ایران پشتیبانی کرد اما افسوس که ما شاهد چنین حمایتی از سوی مقامات ایرانی نبوده ایم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید نمود که آنکارا به طور جدی مخالفت ایران با این مسئله را محکوم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معاون وزیر خارجه روسیه: تنها تهران و مسکو حق حضور نظامی در سوریه را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه روسیه: تنها تهران و مسکو حق حضور نظامی در سوریه را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید