ظریف: سازمان ملل به تحریم های غیرانسانی آمریکا اعتنا نکند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، وزیر امور خارجه ایران می گوید در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد از این نهاد بین المللی و اعضای آن خواسته به تحریم های آمریکا علیه ایران بی اعتنا باشد.

ظریف: سازمان ملل به تحریم های غیرانسانی آمریکا اعتنا نکند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته در نامه اش به دبیر کل سازمان ملل متحد بر ضرورت بی اعتنایی تحریم های آمریکا از سوی کشورهای عضو این سازمان تأکید کرده است.

ظریف با انتشار تصویری از نامه ارسالی اش به دبیر کل سازمان ملل متحد در توئیتر نوشت: در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش از این سازمان جهانی- و دولت های عضو خواستم به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه کشورم بی اعتنایی کنند. اصرار کردم که آنها رفع شوند.

او در ادامه نوشته است: در حالی که کووید-19 در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید بدانیم که ویروس ها تبعیض قائل نمی شوند. برای مبارزه با آنها، انسان ها هم نباید تبعیض قائل شوند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (پنجشنبه) 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد. (متن کامل این نامه را در اینجا بخوانید)

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز جمعه گفت ظرف 24 ساعت گذشته بر اساس نتایج آزمایشگاهی 958 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 9000 هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون 2959 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته جهانپور متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جدید کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که باعث ایجاد بیماری هایی در پستانداران و پرندگان می شود.

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت های تنفسی می شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد بیماری هایی نظیر نشانگان تنفسی حاد (سارس)، نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) و کووید-19 می شوند که می توانند مرگبار باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف: سازمان ملل به تحریم های غیرانسانی آمریکا اعتنا نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: سازمان ملل به تحریم های غیرانسانی آمریکا اعتنا نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید