جایگزینی خودروهای کارکرده با تاکسی های فرسوده

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارکرده ای که کمتر از 3 سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند در ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده قرار گیرند.

جایگزینی خودروهای کارکرده با تاکسی های فرسوده

مرتضی ضامنی در گفت وگو با وبلاگ فیسی بوک، با بیان اینکه در ناوگان تاکسیرانی انباشت فرسودگی بسیاری داریم، گفت: 152 هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که تا انتها سال 98 این تعداد به 192 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: در امسال با پیگیری های بسیار توانستیم 10 هزار سهیمه تاکسی از شرکت خودروساز بگیریم که البته آن هم منوط به ایجاد بعضی شرایط است بنابراین ضروری است که از ظرفیت های دیگر در این حوزه استفاده گردد تا از انباشت فرسودگی کاسته گردد. یکی از این ظرفیت ها استفاده از خودروهای کارنموده موجود است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارنموده ای که کمتر از 3 سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند در ناوگان مورد استفاده قرار گیرند؛ به طوری که مالکان تاکسی های فرسوده به ازای اسقاط تاکسی فرسوده، می توانند خودروی کارنموده ای را با آن تعیینات رنگ نمایند و پلاک آن را به ت تغییر دهند و وارد ناوگان تاکسیرانی نمایند.

وی در انتها با بیان اینکه این طرح در دولت در حال آنالیز است و امیدواریم با تایید آن پتانسیل خوبی برای کاهش انباشت فرسودگی ایجاد گردد، گفت: هر خودرویی امکان این را ندارد که به تاکسی تبدیل گردد؛ شورای عالی ترافیک شهرهای کشور نیز شرایط خاصی برای ناوگانی که می توانند پلاک تاکسی اخذ نمایند، تعیین نموده است مثلاً ابعاد خودرو یکی از آن ویژگی ها است که مسافر بتواند راحت در تاکسی بنشیند و به همین جهت خودروی پراید به دلیل نامناسب بودن ابعاد خودرو از ناوگان تاکسیرانی حذف شد؛ همچنین شرایط دیگری نیز از جمله حجم موتور برای این ناوگان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جایگزینی خودروهای کارکرده با تاکسی های فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزینی خودروهای کارکرده با تاکسی های فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید