ترامپ رشوه دهی در پرونده رسوایی اوکراین را پذیرفته است

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ، رئیس جمهوری این کشور رشوه دهی را در پرونده رسوایی اوکراین پذیرفته است.

ترامپ رشوه دهی در پرونده رسوایی اوکراین را پذیرفته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک به نقل از یورونیوز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور رشوه دهی را در پرونده رسوایی اوکراین پذیرفته است.

سخنان رئیس مجلس نمایندگان در حالی بیان شد که رشوه خواری در قانون اساسی آمریکا یکی از تخلفاتی است که براساس آن می توان رئیس جمهور را استیضاح کرد.

پلوسی روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: رشوه این است که یاری نظامی به اوکراین را در ازای اعلام علنی تحقیق جعلی درباره انتخابات متوقف و یا اعطا کنید. این رشوه دهی است.

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در حالی این سخنان را اعلام کرد که اولین جلسه استماع شاهدان در پرونده تحقیق برای استیضاح دونالد ترامپ روز چهارشنبه برگزار گردید.

خانم پلوسی اضافه کرد: آنچه رئیس جمهوری پذیرفته است و آن را عالی می داند از نظر من کاملا غلط است. این رشوه دهی است.

مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق درباره احتمال سوءاستفاده دونالد ترامپ از قدرت شخصی خود در رابطه با اوکراین است. اعضای دموکرات این مجلس بر این باور هستند که رئیس جمهوری یاری 391 میلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین را منوط به انجام تحقیقات درباره جو بایدن از سوی اوکراین نموده بود.

جو بایدن، معاون باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری وی یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است.

دونالد ترامپ ارتکاب هرگونه تخلف در رابطه با اوکراین را رد نموده است.

در تحولی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش داد که دومین مقام آمریکایی اعلام نموده است که صدای دونالد ترامپ را در جریان گفتگوی تلفنی وی با گوردون ساندلند، سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا شنیده است. به گفته این مقام آمریکایی که در سفارت این کشور در کی یف مشغول به فعالیت است دونالد ترامپ در این گفتگوی تلفنی بر لزوم انجام تحقیقات از سوی دولت اوکراین تاکید نموده است.

ویلیام تیلور، کاردار سفارت آمریکا در کی یف نیز روز چهارشنبه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفته بود که یکی از دستیاران او صدای دونالد ترامپ را در جریان گفتگوی تلفنی با گوردون ساندلند شنیده است. احتمال داده می گردد که این دستیار ویلیام تیلور دیوید هولمز باشد. دیوید هولمز قرار است روز آدینه در جلسه غیرعلنی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان شهادت دهد.

از سوی دیگر ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین نیز قرار است روز آدینه در دومین روز برگزاری جلسات علنی شاهدان تحقیق برای استیضاح جوابگوی سوالات اعضای مجلس نمایندگان باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ترامپ رشوه دهی در پرونده رسوایی اوکراین را پذیرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ رشوه دهی در پرونده رسوایی اوکراین را پذیرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید